Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multidisciplinární spolupráce v domech s pečovatelskou službou
Ilušáková, Barbora ; Válková, Monika (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem multidisciplinární spolupráce v domech s pečovatelskou službou. Na začátku práce je zpracována kapitola o pečovatelské službě, kde je popsáno vše, co se k ní vztahuje. Od pečovatelské služby se text práce posouvá ke skupině seniorů, stáří a stárnutí, kde jsou vymezeny všechny důležité pojmy. Další kapitola se zabývá standardy kvality sociálních služeb a následující, čtvrtá ukazuje, jaké všechny další sociální služby mohou využívat osoby spadající do cílové skupiny PS. V páté kapitole se práce věnuje multidisciplinární spolupráci, složením multidisciplinárního týmu a odborníky, kteří mohou do týmu spadat. Nechybí ani etický kodex. Kapitola šestá popisuje dvě zařízení, konkrétně dva domy s pečovatelskou službou, kde byl prováděn výzkum. Kapitola je doplněna o ceníky v příloze 3. a 4. Předposlední kapitola s názvem Dlouhodobá péče, je pro tuto práci také důležitá, protože toto téma opět úzce souvisí s pečovatelskou službou a především multidisciplinárními týmy a spoluprací mezi jednotlivými členy. Poslední osmá kapitola neboli praktická část diplomové práci už poukazuje na samotný výzkum, který byl k této diplomové zpracován. Tato část je tedy tvořena výzkumem, který byl proveden dvojím způsobem a byl tak rozdělen na dvě části. První část probíhala v zařízení Ladara, kde...
Připravenost učitelů na dítě/žáka s chronickým onemocněním v rámci inkluzivního vzdělávání
BASTLOVÁ, Veronika
Bakalářská práce zpracovává téma Připravenosti učitelů na dítě/žáka s chronickým onemocněním v rámci inkluzivního vzdělávání. Teoretická část obsahuje tři kapitoly, kde jsou v první kapitole charakterizována vývojová specifika dítěte v předškolním a mladším školním věku. Následují kapitola řeší obecnou problematiku a charakteristiku chronických onemocnění. Vyzdvižena jsou jednotlivá chronická onemocnění, konkrétně alergická onemocnění, celiakie, diabetes 1. typu a epilepsie. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na vymezení inkluzivního vzdělávání. Je zde popsán i přístup společnosti ke zdravotně znevýhodněným v historickém kontextu, a zmíněno je také legislativní vymezení inkluzivního vzdělávání. Poslední zmíněnou problematikou je dítě s chronickým onemocněním v procesu inkluzivního vzdělávání. Pro výzkumnou část byla využita metoda kvantitativní, konkrétně dotazníkové šetření. Cílem výzkumu je zjistit, zda jsou učitelé dostatečně obeznámeni s problematikou chronických onemocnění, odkud tyto informace získávají a jaká je spolupráce a informovanost pedagogů o nemoci dítěte ze strany rodičů.
Pohled na třídní klima v souvislosti se žákem s chronickým onemocněním
DUŠKOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou žáka s chronickým onemocněním a jeho vlivem na třídní klima. V teoretické části jsou zpracovány charakteristiky vybraných chronických onemocnění, dále základní informace o onemocnění v souvislosti s psychikou. Navazuje školní legislativa týkající se žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, téma školní třídy jako sociální skupiny a také základní informace týkající se klimatu třídy. V praktické části jsou zpracovány rozhovory s chronicky nemocnými žáky, jejich třídními učiteli a dotazníky, které vyplňovali spolužáci žáka s onemocněním. Výzkumné šetření se zaměřuje především na pocity žáka s chronickým onemocněním ve školním prostředí, postoje učitele k nemocnému žákovi a jeho dopadem na vzájemné vztahy v třídním kolektivu. Žáci s chronickým onemocněním, kteří se zúčastnili našeho výzkumného šetření nemají problém se začleněním se do třídního kolektivu.
Úroveň znalostí první pomoci u učitelů mateřských škol
SHONOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce ve své teoretické části představuje téma první pomoci v legislativní rovině a dále nabízí zásady první pomoci při akutních komplikacích vybraných chronických onemocněních a úrazech. Zásady jsou přizpůsobeny roli vyučujícího dětí předškolního věku. Praktická část práce shrnuje výsledky dotazníkového šetření 144 vyučujících mateřských škol, zejména jižní oblasti České republiky a zjišťuje, na jaké úrovni jsou znalosti v oblasti poskytování první pomoci dětem u pedagogů mateřských škol. Na základě těchto odpovědí se ukázalo, že lepší povědomí o správném poskytování první pomoci podle aktuálních doporučení měli respondenti s délkou praxe do 21 let (průměrná úspěšnost testu 67,5 % a 67,7 %) oproti skupině vyučujících s praxí delší než 21 let (průměrná úspěšnost testu 62,8 %), či že respondenti zvládají poskytnout první pomoc spíše při úrazových stavech (např. pád z výšky či popálení) než při komplikacích chronických onemocněních (např. při alergii či epilepsii). Dále se šetřením ukázalo, že ne všichni pedagogové jsou v oblasti poskytování první pomoci pravidelně školeni.
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Postoje rodičů a učitelů při vzdělávání žáka s chronickým onemocněním na 1. stupni běžné základní školy
Vopatová, Kristina ; Zulić, Marija (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji rodičů a učitelů žáků s chronickým onemocněním během povinné školní docházky na 1. stupni běžné základní školy. Cílem práce je identifikovat problémy, se kterými se rodiče a učitelé chronicky nemocných žáků během výchovně- vzdělávacího procesu setkávají a také nalézt východiska pro co nejlepší spolupráci rodičů a učitelů. V teoretické části jsou představena jednotlivá chronická onemocnění - astma, cystická fibróza, dětská onkologická onemocnění, diabetes mellitus 1. typu a epilepsie, legislativní rámec vzdělávání žáků s těmito onemocněními, metodika práce s žáky s chronickým onemocněním a rešerše domácích i zahraničních výzkumů provedených na obdobné téma. Metodologická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit postoje učitelů a rodičů k výchovně-vzdělávacímu procesu žáků trpících výše uvedenými onemocněními. Pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru zjišťuje, jaké jsou postoje rodičů a učitelů ke vzdělávání žáků s výše uvedenými typy chronického onemocnění na běžné základní škole. Dotazníkové šetření má za úkol určit základní informace o respondentech a jejich zkušenostech se vzděláváním žáků s chronickým onemocněním. Rozhovor pak zjišťuje detailnější informace o této problematice. Závěr výzkum ukazuje, že se učitelé...
Diabetes mellitus 1. typu u žáků základních škol - vybrané společenskovědní aspekty
DUŠKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá tím, jaké změny nastanou při záchytu diabetu mellitu I. typu u dítěte (mladšího i staršího) školního věku, jaký dopad má onemocnění na samotné dítě, jeho rodiče, blízké, zda to ovlivnilo jeho situaci ve škole. V teoretické části nastíním základní informace o metabolickém onemocnění diabetem mellitem I. typu a přiblížím opatření, která toto chronické onemocnění provází. Jak se mění život rodiny a obzvláště samotného pacienta. Jaká jsou možná úskalí a komplikace této nemoci a jaká opatření je vhodné nastolit ve škole a v mimoškolní péči o dítě. Cílem práce je zmapovat uvedená témata pomocí kazuistik. Jako metody budou uplatněny rozhovory s pacienty a dotazníky nebo rozhovory s jejich blízkými. Také považuji za významné odborné poznámky dětských diabetologů. Výstupem práce bude snaha o vyhledání možných zobecnění z různých pohledů na dané onemocnění. Individuální vnímání a prožívání jednotlivých respondentů.
Ulcerózní kolitida a její psychosociální dopad na dospívajícího
Robková, Adéla ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Křemenová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem ulcerózní kolitidy a jejího psychosociálního dopadu na dospívající. Hlavním cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumného šetření identifikovat psychosociální faktory, které dospívajícího v jeho každodenním fungování ovlivňují a zmapovat situace, které jsou pro dospívajícího nejobtížnější. Téma se opírá o teoretickou část, kterou tvoří informace o diagnostice a průběhu ulcerózní kolitidy, léčebných metodách a komplikacích s nimi spojenými. Teoretická část se také zabývá popsáním psychosociálních faktorů ulcerózní kolitidy a popsáním dospívání jako etapy života jedince. Ve výzkumné části je popsána kvalitativní výzkumná metoda, jejímž účelem bylo zodpovědět hlavní výzkumnou otázku. Výstupem kvalitativního výzkumného šetření je 7 identifikovaných oblastí, které dospívající nejvíce ovlivňují a ve kterých přítomnost ulcerózní kolitidy v jejich životě nejvíce pociťují. Klíčová slova: Ulcerózní kolitida, dospívání, psychosociální faktory, chronické onemocnění, dopad, znevýhodnění, sociální dopad

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.